[ubuntu-dk] Ubuntu bod til "Open source-software i det offentlige"?

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Man Mar 9 14:23:05 GMT 2009

Hej alle.

Der er kommet rigtig mange spændende kommentarer - skriv endelig flere.

Mere konkret tænkte jeg om vi kan få nogle af de gode argumenter
samlet i en 'flyer'? Vi har nogle flyers som vi har brugt tidligere,
men de har været mere rettet mod private slutbrugere. Kan vi nå at få
lavet noget tilsvarende til beslutningstagere og it-professionelle i
det offentlige? Både med de gode argumenter og en fornuftig
linksamling? Er der nogen der har tid til det (jeg kan næsten med
sikkerhed sige at det har jeg ikke).

Jeg tror vi skal passe på med at få for mange computere med i standen.
Det er en 'lille' bod vi har fået, som så vidt jeg forstår består af
et enkelt bord. Jeg tror det kan virke forstyrrende for dialogen hvis
vi står bag en hær af computere stablet oven på hinanden.
På den anden side er jeg helt enig I at vi selvfølgelig skal kunne
vise frem hvad Ubuntu kan. Både på desktopen (specielt web, mail
office og edubuntu) og serversiden.

Når vi kommer tættere på dagen og har præcist overblik over hvem der
dukker op må vi lige lave koordinering af hvilken hardware vi tager
med. Der skulle være strøm og trådløst internet tilgængeligt. Jeg kan
tage en laptop med og har også en stationær (som er blevet doneret til
foreningen) - den stationære er pt. ikke specielt indbydende da der
vist ikke rigtig er installeret noget på den, men det kan der jo
komme...

@ Michael:

Super hvis du kan få fri og vil være med i standen. Vil du ikke
undersøge om du kan få fri osv., så prøver jeg at få en firbilet til
dig også (men har ikke lyst til at spørge, før vi ved om du kan få fri
og kørelejlighed). Hvis vi ikke kan få en fribillet syntes jeg
foreningen bør overveje at betale en billet til dig - men det er
selvfølgelig et spørgsmål, der lige skal vendes i bestyrelsen. Men lad
os forsøge at få en fribillet først.

Mvh.
Søren