[ubuntu-dk] Planet-checks

Soren Hansen soren at ubuntu.com
Fre Jan 30 17:04:21 GMT 2009

On Fri, Jan 30, 2009 at 05:44:31PM +0100, Carsten Agger wrote:
> En teknisk detalje: Jeg kan se i mine log-filer, at Planet Ubuntu-dk har
> checket mit RSS-feed 1280 gange på de sidste tre dage ... det vil sige,
> at planetserveren tilsyneladende checker alle feeds for nye indlæg ca.
> hvert tredje minut.

Hvert 5. minut, men du har angivet to rss feeds, så du bliver checket to
gange hvert 5. minut.

> I betragtning af, at de fleste (egentlig alle) deltagende blogs har
> flere dage mellem indlæggene, kunne det måske sættes lidt ned, også af
> hensyn til performance, når der på et tidspunkt forhåbentlig bliver
> mange flere deltagere? Jeg tror, Blogbot f.eks. checker feeds engang
> hver 2. time.

Planet Ubuntu (altså den globale) checker hvert kvarter. Det er
minimalt, hvor meget det belaster serveren, så indtil der er et par
hundrede folk på planeten, så er det i hvert fald ikke for min skyld,
det skal sættes ned. :)

--
Soren Hansen        |
Virtualisation Lead | Ubuntu Server Team