[ubuntu-dk] Nybegynder

Ons Jan 28 16:46:39 GMT 2009

On Wednesday 28 January 2009 17:26:55 Michael Jensen wrote:
> der ER firewall i ubuntu. den er indbygget i selve kernen.
> faktisk så er der mange af de "firewalls" som folk tror de installerer
> slet ikke firewalls men bare systemer til at administrere den indbyggede
> firewall i selve systemet

Ubuntu har faktisk lavet deres egen frontend / administration til den
indbyggede firewall, som gør det utrolig nemt at sætte op. I din pakke-manager
installerer du pakken 'gufw', og kan så finde gufw / Firewall Configuration i
din applikations-menu.

(Til dem der som mig selv, sværger til en terminal, er ufw allerede
installeret, og lige til at gå i gang med at bruge)

/Andreas
--
 ,-€.  Kubuntu Linux
€    ; http://www.kubuntu.org