[ubuntu-dk] Guides og HowTo's

christian arvai chr.arvai.ubuntu at gmail.com
Fre Jan 16 14:39:24 GMT 2009

Hej

Jeg må hellere lige præsentere mig først, jeg hedder Christian Arvai og er
redaktør på Ubuntudanmark.dk. , jeg har fuldt forumet det sidste års tid og
deltager meget aktivt i at skrive guides til Ubuntu i forumets Guides og
HowTo's, samt i supporten i forum.

Jeg er ikke så aktiv i det nye forumdesign, men jeg har nogle ting som jeg
mener vi bør drøfte ordentligt igennem før vi sammenlægger forumet med Wiki,
det drejer sig kort sagt om de guides der allerede er skrevet, jeg har brugt
utroligt meget tid på Bla. VLC guiden det sidste ½ års tid, sideløbende har
jeg modtaget utroligt mange pb´er med forslag til ændringer, hvoraf en del
af dem er meget "speciele" (for nu at sige det pænt), jeg har naturligvist
taget hver enkelt forslag op til overvejelse og redigere guiden løbende.

Det jeg er meget bekymret over ved at flytte guidene over på Wiki er at alle
kan redigere i dem, ikke at jeg vil sige at det er mine personlige guides
eller at jeg har patent på dem, og som jeg også allerede har skrevet i
redaktør-team, er man meget velkommen til at kopiere det hele og smide det
på Wiki, men jeg ved helt ærligt ikke om jeg personligt vil deltage på Wiki,
som systemet er nu vil der blive diskutioner om hvordan indholdet skal
blive, tag bla. et eksempel som "de første trin man bør gøre i ubuntu", der
er lavet så mange forskellige guides allerede nu, at det bliver mere eller
mindre umuligt at få personerne der skriver dem, til at samarbejde om noget
fornuftigt (og så ender det som nu med at folk skriver guides på deres egne
hjemmesider), ud over dette finder jeg Wiki både rodet og uigennemskuelig
hvilket heller ikke er fremmene for at nye brugere finder guidene.

Jeg vil ikke direkte sige på nuværende tidspunkt at jeg ikke vil deltage på
Wiki, men hvis systemet på Wiki bliver som det er nu (hvor alle medlemer kan
redigere), vil jeg overveje meget grundigt om jeg fortsat vil skrive guides,
personligt mener jeg det er spild af tid hvis man skal til at være flere om
en guide og det kan kun ende med at folk spilder tiden på at diskuttere hvad
indholdet skal være.

MVH

Christian Arvai