[ubuntu-dk] Starte Windows inde fra Ubuntu?

Carsten Agger agger at c.dk
Tor Nov 20 12:02:03 GMT 2008

tor, 20 11 2008 kl. 12:39 +0100, skrev Soren Hansen:

> Jeg ved ikke om VirtualBox kan, men kvm kan.
>
> Den simpleste måde:
>
>    sudo kvm -hda /dev/sda -snapshot

Tak for tippet! kvm vil dog ikke køre på mit system, får denne besked
under installationen:

	 * Your system does not have the CPU extensions required to use KVM.
Not doing anything.

og denne, når jeg forsøger at køre:

	Could not initialize KVM, will disable KVM support
	Ubuntu does not support running KVM without hardware acceleration.
Sorry.

Men! det lader til, at qemu alligevel kan, jeg havde bare ikke set
parameteren -hda i første forsøg. Så tak for hjælpen alligevel.

hilsen Carsten