[ubuntu-dk] Ubuntu Live - Hvordan gik det?

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Tor Nov 6 15:44:50 GMT 2008

tir, 04 11 2008 kl. 19:56 +0100, skrev Christoffer Kiilerich Nielsen:
> Hej folkens.
>
> Jeg var ikke til stede, og er en smule nysgerrig efter at høre hvordan det
> gik - bedre end sidst? Var der flere nye brugere? Et par referater af de
> forskellige oplæg? Al den jazz.
>
> Mvh.
> Christoffer

Jeg synes at det alt i alt var et ganske vellykket arrangement. Der var
nogle gode oplæg (mit yndlings var Martins 10 styresystemer på 20
minutter).

Jeg synes at det var godt at oplæggene blev holdt i et auditorie, da jeg
i Århus fik ondt i nakken af at skulle vride ansigtet halvfems grader
for at kunne se halvdelen af lærredet - okay det kan også have noget at
gøre med at jeg sov en lille time på gulvet i toget på vej om
natten :-). Det kunne være fedt hvis auditoriet havde været lidt mindre
så der ikke var så mange tomme pladser.

Med hensyn til lokalet til installationshjælp og workshops er jeg dog
enig med Michael i at det havde været smart med et 'fladt' lokale med
borde man kunne gå imellem. Men jeg synes stadig at CBS var et godt
valg.

Mht. Kenneths mini-anmeldelse af mit feature-oplæg er jeg glad for at
høre at jeg alligevel fik noget engagement kanaliseret ud på trods af en
smule tømmermænd :-). Jeg er 100% enig i lidt mere uddybning havde været
rart og 90% enig mht. kendte fejl og mangler. Jeg kom ret sent på
oplægsholder-listen og havde desværre ikke så meget til at forberede det
helt store. Så det der blev vist var hvad jeg hurtigt kunne grave frem
fra release notes og launchpad. Hvis jeg får tjansen en anden gang, skal
jeg nok gøre mig mere umage :-)

Til sidst en stor tak til arrangørerne, der efter hårdt arbejde fik
stablet et fedt arrangement på benene. Og så gør vi det endnu federe
næste gang!

mvh
Niels