[ubuntu-dk] HELP

Dennis Hilmar dennis.hilmar at gmail.com
Søn Jun 15 23:25:56 BST 2008

Hvis du ikke kan se trykke på "Enable Wireless" ved at højreklikke på ikonet
oppe i hjørnet har din computer ikke genkendt dit trådløse kort og du bliver
nød til at bruge ndiswrapper til at installere windows driveren dertil.

ndiswrapper er heldigvis nem at bruge :)
Den findes på din Ubuntu CD og kan installeres derigennem hvis du ikke kan
komme til noget trådet net.
Efter du har hentet windows driveren (helst XP), så finder du .inf filen og
kører følgende kommandoer og dit netkort vil blive aktiveret:
$ sudo ndiswrapper -i wifi_driver.inf
$ sudo ndiswrapper -l       (kun for at se om du har fået driveren
installeret)
$ sudo modprobe ndiswrapper

Hvis dette virker burde du kører en sidste kommando der gør ndiswrapper også
aktiveres når du genstarter:
$ sudo ndiswrapper -m

Håber det hjælper
--