[ubuntu-dk] IRC mødet i morgen

Martin Pihl martin at martinpihl.dk
Lør Jul 12 16:14:47 BST 2008

Hej alle

Jeg havde glemt, at der allerede var IRC møde i morgen, og jeg har
derfor, lidt sent, tilføjet et punkt til dagsordenen:
https://wiki.ubuntu.com/DanishTeam/Møder/IRCMøde15

"Nedsættelse af en marketingsgruppe samt en pressekontakt til styrkelse
af Ubuntu (Danmark) i dansk presse."

Meningen er selvfølgelig, at vi i det danske community skal være bedre
til at få Ubuntu i pressen, og vi skal være bedre til selv at
repræsentere Ubuntu i pressen og diverse andre medier, når det er
nødvendigt. Se bare på den danske OpenOffice afdeling, hvor meget mere
dækning de fik efter at fik nogen faste kontakter til medierne.

Marketingsgruppens opgaver kan bl.a. være at udforme pressemeddelelser i
forbindelse med begivenheder ol.l. En pressekontakt er først og fremmest
en enkeltperson, som de tekniske skribenter i de forskellige medier kan
kontakte, hvis der er spørgsmål til Ubuntu, eller hvis der ønskes en
anden form for kommentar fra det danske community. Manglen på sådan en
kontakt er ofte en årsag til, at der slet ikke er en udtalelse fra dansk
side, og at Canonicals pressemeddelelser blot oversættes nærmest blindt.

Forhåbentligt kan sådan en gruppe og sådan en kontaktperson være med til
at styrke Ubuntus synlighed i de danske medier.

/Pihl