[ubuntu-dk] Støtte til dk-ubuntu webside...

Duncan Lithgow dlithgow at gmail.com
Tir Jan 15 08:14:51 GMT 2008

On Fri, 2008-01-11 at 09:17 +0100, Kenneth Nielsen wrote:
>         Da jeg fornylig gav liv til et gammelt PC for at give væk
>         havde jeg
>         installeret Ubuntu på dansk og gik ind til Firefox for at
>         bookmarker
>         nogle webside som jeg ment ville være hjælpsom.
>
>         Kunne det ikke være noget man altid har med dansk
>         installationer?
>
> Jeg synes det lyder som en sindsyg god ide.
>
>         Vi kunne ikke gøre det selv, men det virker som en gode idé.
>         Endnu en
>         som jeg selv ikke kan gøre noget ved.
>
>         Den mest relevante Blueprint jeg kunne finde er
> [...]
Jeg begyndte at skrive den om. Men en Blueprint gør ikke en dyt hvis
ikke der er folk bag. Den Blueprint der har været urørt i flere år.

Hvad synes I der skal stå i forholdt til hvordan man begynde at samle
folk omkring en sådan forslag?

Bliver brugernes sprog ikke meddelt serveren når firefox gå på nettet?
Kunne det ikke betyde at help.ubuntu.com (for eksempel) kunne har
server-side genereret boks som:

| Bruger-støttede sider i din sprog           |
| http://help.ubuntu.com/da                   |
| http://ubuntulinux.dk                       |
| http://ubuntuersej.nu                       |

Eller burde noget andet være den første trin...

Duncan