[ubuntu-dk] Indretning af klasselokale med Ubuntu (server + thin clients)

Kenneth Nielsen k.nielsen81 at gmail.com
Tir Jan 8 09:38:44 GMT 2008

> Hej
>
> Vi er en 5-7 stykker heroppe fra Aalborg Uni der er igang med at oprette
> en
> forening tilsvarende til Norges skolelinux.no.
> Foreningen kommer nok til at hedder noget omkring skolelinux Danmark og
> skal
> være en fri forening. Vores stiftende generalforsamling bliver engang i
> næste måned, så det er helt frisk til folk der vil være med :)
>
> Vi er igang med at teste to kandidater: skolelinux og edubuntu. I begge
> systemer er det mega nemt at opsætte en LTSP server, så vi vil sørge for
> [...]

Det lyder rigtigt godt. Husk at hvis i står og mangler oversættelser til
nogle af de her skole-relaterede programmer så skal i være mere end
velkomne til at skrive til dansk at dansk-gruppen.dk . Vi kan selvfølgelig ikke
garantere at vi kan levere dem fra den ene dag til den anden, men jeg tror
at flere af os ville være begejstrede for at hjælpe lidt til i sådan et
projekt, på den måde (dog for mit eget vedkommende først efter juli måned
idet jeg lige skal have afleveret et eksamensprojekt). For mit eget
vedkommende håber jeg selvfølgelig at det bliver edubuntu der bliver
vinderen ;) Jeg glæder mig til at høre mere om hvordan det går med jeres
initiativ.
MVH Kenneth Nielsen