[ubuntu-dk] Temamåned om fri/open source software

Carsten Agger agger at c.dk
Ons Sep 26 17:46:30 BST 2007

Håber, jeg kan tillade mig en beskeden reklame:

Min hjemmeside www.modspil.dk holder frem til 12. oktober temamåned om
fri/open source software, men indlæg om både de tekniske, praktiske og
politiske aspekter af spørgsmålet.

Hvis man ikke er vant til at tænke på spørgsmålet om, hvilken software
man bruger, som et egentligt politisk (snarere end f.eks. økonomisk)
spørgsmål, er her tre gode steder at begynde:

Hvem ejer din computer?
http://www.modspil.dk/itpolitik/hvem_ejer_din_computer_.html

Din frihed har brug for fri software -
http://www.modspil.dk/itpolitik/din_frihed_har_brug_for_fri_software.html

Fri software som politisk bevægelse -
http://www.modspil.dk/itpolitik/fri_software_som_politisk_bev_gelse.html

(den sidste er lang, men grundig)

Jeg har tidligere haft indlæg om Ubuntu, bl.a. en grundig anmeldelse
af version 7.04, og jeg regner også med at få lavet en omtale af
version 7.10.

Hvis nogen har lyst til at skrive et "gæsteindlæg" eller have noget
annonceret, er de velkomne (med forbehold for at jeg lige skal se det
først :-)) - jeg er trods alt selv en ihærdig bruger af Ubuntu siden
maj 2005 ...

see you out there :-)

--
http://www.modspil.dk