[ubuntu-dk] Ny OpenPGP key

Søren Bredlund Caspersen soeren.b.c at gmail.com
Fre Sep 21 09:49:48 BST 2007

Hej Jacob.

Rigtig gode spørgsmål - og rigtig godt at du råber op, for vi andre
glemmer nok nogle gange at alting ikke er let og ligetil, hvis man
ikke har set det før!

Mht. Lasses nye OpenPGP nøgle, så er det nok ikke noget du skal
bekymre dig om...

Netmøderne foregår over IRC. Så du skal bruge en IRC - klient. Jeg vil
anbefale xChat.

I din ubuntu menu (Applications) øverst til venstre vælger du nederst
Add/remove... så søger du efter "xchat" og vælger at installere denne.

Nu kan du starte XChat under Applications -> Internet -> XChat.

XChat vælger selv den "rigtige" ubuntu server (der hvor vi er og vores
møder bliver afholdt). Der er dog mange andre at vælge imellem. Så
skal du ind i den rigtige kanal. Vi holder til i #ubuntu-dk (og
møderne afholdes i #ubuntu-dk-moede).

Så du skriver "ALT+c" og skriver øverst #ubuntu-dk - så skulle du
gerne kunne snakke / chatte med os andre. Det er helt fint bare at
komme ind og sige hej. Der kan du også stille alle de spørgsmål du
måtte have. Der kan gå lidt tid før du får svar, men vi bider ikke og
svarer hvis vi kan!

Mht. terminalen, så findr du den nok nemmest ved:
Applications -> Accessories -> Terminal
Her får du en lille sort termenal som du kan bruge hver gang en guide
omtaler en terminal.

Håber det hjælper dig lidt på vej. Ellers skal du endelig sprøger igen
- enten her på mail, over irc eller måske på
http://ubuntudanmark.dk/forum/ eller http://ubuntuforums.org/

Mvh.
Søren