[ubuntu-dk] Nedbrud

Hans Jorn post at hansjorn.dk
Lør Sep 1 10:42:32 BST 2007

Hej E Lars,

Du er heldig - at have et nVidia-kort og ikke et ATI-kort. Idet man kan
hente en særdeles god nVidia-driver, hvis man anvender Automatix.

Hvilket desværre ikke gælder for ATI (endnu).

Automatix er et godt program til indhentning af programmer, der ligger
på grænsen af det kommercielle og kan give ophavsretsproblemer.

Det anvender synaptic-pakken og er derfor kompatibelt med Ubuntu's
normale måde at ajourføre sig selv på - og min erfaring er god mht. til
især codecs til multimedia mv.

Og så til nVidia-kort, der kører forrygende, når denne 'driver' er sat
på plads i systemet.

Men lad være med at forsøge selv, med mindre du har lyst til at bakse
med X11 og xorg.conf og hele molevitten.

vh/Hans Jørn