[ubuntu-dk] Tilbagemelding på Ubuntu 7.10

Joergen Ramskov joergen at ramskov.org
Tir Okt 23 13:52:27 BST 2007

Quoting Kristian Houlberg Øllegaard <kristian at oellegaard.com>:

> Nu ved jeg intet på dette område, men hvis man kan hente dem, hvorfor må
> de så ikke være der default?

Fordi det er ulovligt i nogle lande (bla. i USA så vidt jeg ved) at
inkludere dem.

> Tja, det ville være lækkert med bedre oversættelser, men penge er en af
> de eneste ting vi ikke har ... Men kan da kun opfordre flere til at
> oversætte, oversætter tit selv, men mængderne er jo uoverkommelige.

Det er bestemt en stor opgave, men KDE er oversat dansk. Så måske vil
Kubuntu være et bedre valg hvis man ahr problemer med engelsk.

> Som vedkomne selv siger, hvis vi vil have Hr. og Fru Jensen til at bruge
> Ubuntu, som vel egentligt er vores mål, bliver vi nødt til at oversætte.
> Det er overraskende mange danskere, der ikke kan tale ordentligt
> engelsk. Det mærker vi dog ikke så meget, da vi hovedsagligt er unge, IT
> interresede og typisk har brug for engelsk, for at melde sig til

Du har ret i at der er mange der ikke er kan engelsk eller ikke er
særligt gode til det, men jeg tror den gruppe bliver mindre og mindre
for engelsk bliver mere og mere udbredt. Flere og flere virksomheder
begynder at bruge engelsk som officielt sprog. Dvs. alt dokumentation
osv. skal være på engelsk.

--
Joergen Ramskov

Det tager kun fem minutter at handle i Fakta, men det er både hurtigere og
billigere at plyndre en Irma-butik.
Ungdomshusets Venner
[ATS @ Politiken.dk]