[ubuntu-dk] Tre udfordringer til Linux

Joergen Ramskov joergen at ramskov.org
Ons Okt 17 09:22:55 BST 2007

Quoting Soren Hansen <soren at ubuntu.com>:

> ...men vi kan vel godt blive enige om, at det formentlig er hurtigere at
> bygge videre på Evolution, som formentlig er det nærmeste alternatativ
> til Outlook, end at starte helt fra bunden med noget nyt hejs fra
> OpenOffice?

Helt enig.

Udover Evolution findes også Kontact og Thunderbird. Kalender support
arbejdes der på til Thunderbird. Kontact har det hele allerede så vidt
jeg ved og der findes desuden en groupware server løsning dertil.
Derudover er QT4 jo blevet tilgængelig under gpl licensen til Windows
så det nu bliver muligt at portere KDE programmerne til både Windows
og OS X, udover Linux/*nix. Jeg ved dog ikke hvad planerne er for
Kontact i den forbindelse, men jeg ved der er sådanne planer for en
del KDE programmer.

--
Joergen Ramskov

Det tager kun fem minutter at handle i Fakta, men det er både hurtigere og
billigere at plyndre en Irma-butik.
Ungdomshusets Venner
[ATS @ Politiken.dk]