[ubuntu-dk] Tre udfordringer til Linux

Kristian Houlberg Øllegaard kristian at oellegaard.com
Tir Okt 16 09:07:18 BST 2007

Hej MikeDK

Lige et hurtigt svar.

Det er faktisk muligt at installere Officepakken på linux, men man skal købe
cross-over, men det synes jeg til gengæld er ærgerligt når man har et godt
program, som wine, der er opensource og ellers virker rigtig godt.

Direkte at sige, at MS' programmer ikke skal gøres kompatible med Linux, er
at skyde sig selv i foden, for man udelukker de fleste af brugerne. Normale
brugere er jo ikke ligeså "hardcore", som de fleste her på mailinglisten, og
er ikke i stand til at konfigurere alle mulige programmer - f.eks.
Evolution.

Hvis vi gerne vil have flere brugere, må vi åbne lidt op - så er det nemmere
for folk at skifte. Jeg arbejder selv i en computerforretning, og folk er
egentlig ligeglade med Windows - men de VIL have Office. Jeg er også selv
ualmindeligt glad for det stykke software. Jeg er ked af at sige det - men
det slår altså OpenOffice på flere punkter - det mest væsentlige er
ordbogen, men som det også er nævnt her, Outlook. Selvom om I ikke
personligt bryder jer om det, kører de fleste virksomheder med Exchange og
Outlook - lad os da invitere disse brugere, i stedet for at sige "Prøv vores
linux distro, men skift alt jeres software først".

Med Venlig Hilsen
Kristian Houlberg Øllegaard
+45 41 40 04 11
kristian at oellegaard.com