[ubuntu-dk] Linux til Familien Danmark

Carsten Agger agger at c.dk
Ons Okt 10 19:15:56 BST 2007

I dag stod jeg i en boghandel og så på de mange computerhæfter, der
sælges: Photoshop for alle, Tips og tricks i Windows XP, Ajax, osv.
osv., og som så ofte før slog det mig:

Hvorfor står der ikke "Ubuntu for alle" med oplysninger om
installation og brug, kr. 59, inkl. en Ubuntu-CD? Hvorfor ikke "GImp
for begyndere", "I gang med OpenOffice.org", osv.?

Til forskel fra alle de andre kunne man for sådanne fri
software-hæfter rent faktisk vedlægge CD-er lovligt og billigt  - så
hvorfor er der ikke nogen forlag, der gør det?

Jeg får næsten lyst til SELV at gøre det  - hvorefter jeg selvfølgelig
straks kommer i tanker om, at jeg ikke har tid og energi til at klare
den arbejdsmæssige og økonomiske investering,  der skulle til for at
få hæftet skrevet, redigeret, trykt og distribueret. Men det er
alligevel pokkers ... og mht. selve teksten må der være noget på
Ubuntus wiki under GFDL, som bare skal oversættes fra engelsk. Så
hvorfor er det ikke allerede sket?

Gad vide, om Canonical var villige til at skyde noget ind i et sådant
projekt (mod en passende del af et evt. overskud), om nogen var friske
til bare at gøre det for Ubuntus vedkommende? Og mon de "gængse"
forlag ville være interesserede? (IDG ejes mig bekendt af Micrisofy,
så de ville nok ikke - men måske andre?

--
http://www.modspil.dk
- fordi tiden kræver et MODSPIL!