[ubuntu-dk] Ubuntu-DK medlemskabspolitik

Soren Hansen soren at ubuntu.com
Søn Okt 7 19:28:04 BST 2007

Hej folkens!

Jeg opdagede lige ubuntu-dk teamet på Launchpad igen. Da jeg oprettede
det satte jeg det til "restricted" indtil vi havde fundet en
medlemspolitik. Det fik vi aldrig gjort, og jeg svedte det ud igen. Det
er selvfølgelig ikke meningen, jeg skal være eneste medlem af Ubuntu-DK
gruppen på launchpad, så nu synes jeg vi skal ha' fundet en
medlemskabspolitik.  Skal vi have begrænsninger på, og lade det være op
til vores nyoprettede initiativgruppe at uddele medlemskab, eller skal
det bare være vidt åbent, eller noget helt tredie?

Fordelen ved at begrænse adgangen er at medlemskabet på en eller anden
vis bliver mere "værd", idet det er noget man skal gøre sig fortjent til
og dermed kan være mere stolt af bagefter. Det er eksempelvis sådan
medlemskab af Ubuntu fungerer. Vi kan diskutere det her og måske træffe
en beslutning på næste møde.

--
Soren Hansen
Ubuntu Server Team