[ubuntu-dk] sopcast

Mads Chr. Olesen shiyee at shiyee.dk
Lør Mar 10 12:57:24 GMT 2007

Hej Jacob!

On fre, 2007-03-09 at 22:36 +0100, Jacob Palsgaard wrote:
> Hej
> Jeg er ikke sikker på, at jeg helt har forstået denne mail liste
> tilstrækkelig godt, men jeg prøver....
Bare rolig, det går udemærket :-)

> Jeg anvender (ikke overraskende) Ubuntu og synes det ser lovende ud.
> Jeg har dog et problem med at få installeret sopcast (til at se fjernsyn
> over nettet) på min pc.
> Jeg kan downloade de filer, der skal anvendes fra sopcast.com
> http://www.sopcast.com/download/
> Jeg ved dog ikke, hvordan jeg skal installerer selve de to programmer, som
> er
> 1. Et par libstd* filer og
Disse burde du ikke have brug, installer istedet pakken "libstdc++5".

> 2. selve sp-sc (programmet)
>
> De normale værktøjer ("Tilføj/fjern", "synaptic", "Gdebi package installer",
> "GApti remote software installer" og  "Adept Manager") kan jeg ikke få til
> at gøre det.
Det er fordi det ikke er en Ubuntu-pakke de har liggende, men en generel
linux pakke (uden kildekode).

> Så har jeg være inde og læse om instellation på siden
> http://cutlersoftware.com/ubuntuinstall/
> ,hvor overskriften er "How to install ANYTHING in Ubuntu!"
> her refereres der til Terminal vinduet, hvor man kan skrive nogle
> kommandoer, men det vindue lukker ned så snart jeg åbner det????
Du skal desværre have fat i terminal vinduet for at installere dette
program. Kan du sige noget mere om problemet, eller lukker det bare ned
med det samme? Det er godt nok Programmer -> Tilbehør -> Terminal du
bruger?

Det burde være nok at udpakke sp-sc.tgz, og så køre det "sp-sc" program
der bliver udpakket med de rigtige kommandoer. Der ser desværre ikke ud
til at være en GUI-version.

--
Mads Chr. Olesen <shiyee at shiyee.dk>
shiyee.dk