[ubuntu-dk] CD uddeling

Daniel Skov Klejnstrup danielklejnstrup at gmail.com
Søn Jun 24 14:18:58 BST 2007

Hejsa,

En anelse off-topic, men jeg har overvejet en stand på gågaderne til diverse
arrangementer.

Jeg er selv fra århus, og tænker derfor især på Århus Festuge, men også
andre arrangementer, hvor der er folk i gaderne...

Det er relativt nemt at få en aftale istand med kommunen/politiet, og jeg
tror det er et MEGET effektiv PR-stunt...

Standen kunne være 2-delt (tænker jeg) - Blå kontra Brun, hvor  hhv. Kubuntu
og Ubuntu er installeret på nogle (sponsorerede) maskiner, som folk frit kan
benytte, og eks. komme på internettet... I bund og grund, alt det folk vil
bruge en computer til, så vi virkelig for vist *ubuntu's styrker frem...

Internetforbindelsen kunne være i form af en forretning der ville være
behjælpelig, mod evt. at få fremvist linux-kompabilitet på nogle af deres
produkter i standen... (Eller er der nogen der har et 3 datakort eller
lignende?)

Der hvor det bliver en smule on-topic igen, er jo ved at der selvfølgelig
skal deles cd'er ud fra standen... Men primært til de interesserede (som
prøver det på maskinerne) - for at mindste "spildet"... Efter min mening, er
uddeling til "forbipasserede" et for bredt publikum...

Desuden skal der henvises til en dag i nær fremtid (efter det pågældende
arrangement), hvor folk kan komme (F.eks. til et øjlug-arrangement, hvis vi
snakker Århus.) - Således at folk "tør" kaste sig ud i sagerne...

Håber vi kan stable noget på benene...

MVH Daniel