[ubuntu-dk] Gang i "community'en" igen?

Niels Kjøller Hansen niels.k.h at gmail.com
Tor Apr 26 11:52:16 BST 2007

On 4/25/07, Søren Bredlund Caspersen <soeren.b.c at gmail.com> wrote:
> Derfor har jeg her 3 konkrete forslag som forhåbentlig kan skabe lidt debat
> og efterfølgende aktivitet i LoCo-teamet.
>

> 1) Vi (genindfører?) månedlige irc møder.

Den er jeg med på. Skal vi lave et midt i maj (efter Ubuntu Developer
Summit i Sevilla), eller skal vi lave det her lige om lidt? Jeg er
umiddelbart frisk på begge muligheder, det er bare vigtigt at vi har
en fornuftig dagsorden.

> 2) Vi forpligter os til på en eller anden måde at markere hver udgivelse
> (altså 2 gange om året, næste gang til oktober).

Det synes jeg er et udemærket forslag, et oplagt punkt til vedtagelse
på et irc-møde. Derudover, så synes jeg at vi kunne aftale at lave
noget ekstra stor' ved hver LTS release, om det så skal være national
Ubuntu-dk-fest på ét sted (hvor man så rejser til), eller noget mere
udadvendt. Oplæg til diskussion.

> 3) Vi forpligter os til mellem hver udgivelse at afholde 2 arrangementer.
> Det kunne både være udadvendte arrangementer (f.eks. uddeling af live-cd'er)
> eller mere interne (f.eks. oplæg fra udviklere, tips&tricks eller en
> arbejdsweekend/sweatshop med fokus på dokumentations/oversættelses arbejde
> etc.)
>
> (Dette må selvfølgelig aldrig blive en hæmsko. Hvis der er et arrangement
> under opsejling skal det selvfølgelig aldrig afvises med "vi har opfyldt
> vores kvote for denne periode".)

Jeg synes generelt at det lyder som en fin idé at formulere nogle
forpligtigelser, mål og visioner - kontraktstyring er jo oppe i tiden
;-). Nogle gange kan sådan noget desværre godt virke lidt som noget
værre gejl, men jeg håber at vi kan få noget hygge ud af det på et
møde.