ubuntu-dk Hvem vil være med til at lave et websted?

Kristian Thrane kristianthrane at webspeed.dk
Tor Dec 29 13:04:19 GMT 2005

Hej Niels,

Jeg er helt ny på Ubuntu. Jeg læste om Ubuntu i et computerblad hos
lægen. Der stod i bladet at det fungere uden de store problemer og jeg
har skrevet efter CD-installation. De er dog ikke dukket op endnu og
derfor har jeg jo mange ubesvarede spørgsmål, såsom:

1. Installationen.
1.1. hvor lang tid tager det
1.2. hvor meget plads tager det på harddisken og i forhold til M$ XP.
1.3. Hvor god skal man være til hardware/software for at installere det.
1.4. Kan Ubuntu selv finde ud af installere hardware - Linksys trådløst
netværk, TDC webspeed, div. printere, skærme, grafikkort, mus, osv......
1.5.. og det helt store spørgsmål. Skal jeg "smide" M$ XP helt væk fra
min computer (IBM ThinkPad T30)

2. Programmer
2.1. Kan Ubuntu kører spil.
2.2. Kan antivirusprogrammer fungere på Ubuntu ??
2.3. Hvad med de websites som kun kører på M$ explorer (f.eks. TV2
sputnik). Har Ubuntu browsere.

Så et godt emne til "vores" Ubuntu side kunne jo være et lidt mere human
tilgang til få Ubuntu installeret på folkets maskiner. Linux har jo det
ry, at brugeren skal være lidt af en IT-ekspert for at få udbytte af
Linux. Hvis vi kunne fjerne det ry, ville mange jo være mere tilbøjelig
til at skifte til Linux.

Det var mit input til din mail. Håber det kan give lidt inspiration og
jeg vil da gerne være med på vognen fremover.

Glædelig jul og godt nytår
Vh
Kristian Thrane