[OFF-TOPIC] telepathy and psychiatery

Rene Veerman rene7705 at gmail.com
Tue Apr 13 05:40:26 UTC 2010

Please, please excuse me for posting something completely off-topic.

I consider this of the highest importance to be posted on several of
the auto-archiving lists, and i have NO means of putting it online on
any other server atm...

What follows is a conversation (in dutch, translate.google.com is your
aid here) between me and my psychiaterist and psychiateric nurse (of
outpatient care):

I hope i never have to post anything like this in this manner to a
programmer's list anymore, but it's better than blaming everything on
a cyberwar, because that'll generate _REAL_ fear in many people.

fear begets fear begets disease begets psycho-armies.

------------
transcribe begin:
-------------

Gmail 	Rene Veerman <rene7705 at gmail.com>
even over de afgelopen nacht
7 messages
Rene Veerman <rene7705 at gmail.com> 	Tue, Apr 13, 2010 at 6:38 AM
To: Astrid Vellinga <Astrid.Vellinga at mentrum.nl>
Hoi..

Ik ga je geen excuses aanbieden voor m'n mail van gisteren, mocht je
beledigd zijn door m'n bewoordingen daarin..

Maar jullie zijn wel m'n contacts bij 't mentrum, en ik zit aan de
risperdal, dus af en toe een update heb je wel verdiend;

ik ben gisteren 12 km rond volendam gaan lopen, "de lange route naar
edam en dan langs de dijk terug".. Ik kwam diverse mensen tegen en kon
me daar behoorlijk goed normaal tegen gedragen.

Ik had wel last van stemmen, en nog steeds van slaapgebrek, dus ik
liep _een beetje_ in mezelf te praten _af en toe_.

Daarna kwam ik thuis en ging ik naar bed, dat was rond een uur of 8 s'avonds.
Toen werd ik om 11:30(pm) weer wakker door uitdroging.
Ik had geen drinken naast m'n bed boven op m'n ouders kamer (hele
bovenverdieping is 1 kamer waar nu ook mijn logeerbed staat), en ben
dus naar beneden gegaan voor 3 of 4 sigaretjes en een half uurtje
koude limonade drinken in kleine slokjes, en wat email checken enzo.

Daarna nam ik een halve 50mg oxazepam om weer in slaap te komen, en ik
ging rond 00:00 vannochtend weer boven naar bed.
En ik werd pas wakker bij de wekker van m'n pa, 20 minuten geleden (06:00)...
Dus heb ik minimaal 10 uur echte slaap gehad.

En ik kan het verschil merken.

Hier is mijn probleem:
(1) ik _moet_ perse goed slapen, maar dat dient ook s'nachts te gebeuren.
(2) ik _moet_ minderen met de wiet
(3) ik _moet_ naar de pijpen van anderen dansen

dat levert nogal wat "mijn vrijheid, mijn vrijheid" gezeur in m'n
eigen hoofd op, waardoor ik gefrustreerd raak en voor _sommige_ mensen
dus psychotisch _overkom_.

maar;
(1) slapen gaat gewoon goed, want ik lag gister middag ook al op bed,
en ik heb niet meer die paniek van "ik krijg niet meer genoeg slaap" -
dus echte psychose is het al niet meer.

(2) ik heb min-of-meer een afspraak gemaakt met m'n ouders dat ik
volgende winter van 100euro weekgeld naar 70euro weekgeld ga, en dat
die 30 die over is voor de wiet in de winter is.
Tot nu toe was het gebruikelijk dat m'n wietgebruik in de winter tot
de 60euro per week stijgt.
Dat is allemaal excl sigaretten trouwens.
Dus; minder wiet, dat is de winter te regelen, niet in de zomer.
Oh, ik zit inmiddels echt op 10 euro wiet per week. Daar kun je over 2
weken m'n moeder naar vragen ok..

(3) dat moet dan maar af en toe ;)

De reden dat ik zo "streng" was in m'n laatste mail naar je is omdat ik
1) als de dood ben voor psychiaterie
2) m'n vrijheid, m'n vrijheid.

Ik weet echter wel dat in de afgelopen jaren ik in Noord mocht
verblijven, en daar heb ik ook jou en Noortje voor te bedanken.. In
Noord kon ik nl m'n jointjes nuttigen op de gesloten afdeling (al bij
15 minuten vrij wandelen), en dat heeft het heeeeel wat minder
traumatisch gemaakt dan de eerste jaren psychiaterie op de constantijn
huygensstraat (spdc centrum)..

Dus; ik geef m'n "legal leverage" nog niet op zodat er geen flauwe
grappen gemaakt kunnen worden als "ga nu toch nog maar even een open
bed aanvragen --- oops, je mag weer naar de gesloten afdeling".. Dat
triggered mijn "vrijheid, vrijheid"-response...

Maar als deze zomer goed verloopt (geen opname) krijg je van mij een
plastic tas met alle papierwerk die ik van het mentrum heb. Daarmee
geef ik dan m'n legal leverage op. In ruil daarvoor wil ik een brief
van de geneesheer directeur die ongeveer zegt "Rene is wel eens
overdreven beschuldigd van een gevaarscriterium te zijn geweest". En
die records bij justitie, van "lichte mishandeling" dat is een
overdrijving-LEUGEN die mij jaren en jaren parte kan spelen.
Het gaat mij er dus om dat die brieven die jullie gaan opstellen
erkennen dat ik nog nooit een vlieg kwaad heb gedaan.

Then; een psychoot kan (en toegegeven, zelfs ik, want ik kan de
omstandigheden van de toekomst ook niet voorspellen) wel eens iemand
op z'n bek slaan....

Maar weetje; ik heb zo'n trauma er aan overgehouden dat ik niet eens
meer naar keukenmessen _wil_ kijken. Die wil ik uit het zicht
opgeborgen hebben. Vraag m'n moeder daar maar eens naar, dat was dit
jaar zo'n weird punt waar zij bijna weer van over d'r nek ging...

Dus; beetje duidelijke taal in die brieven aub (vooral in relatie tot
die "lichte mishandeling"-record bij justitie), en dan krijg je van
mij, beloofd, _alle_ printouts van mentrum correspondentie die ik nog
heb, zodat er een totale emo-reset gedaan kan worden...

Ik hoop dat je je daar enigszins in kan vinden..

En ik zou het heel fijn vinden om als de herfst weer echt begonnen is,
bij jou en Noortje weer voor gesprekken te komen..

Greetings from Rene7705,

I have made some free open source webcomponents designed
and written by me available through:
http://code.google.com/u/rene7705/ , or
http://mediabeez.ws (latest dev versions, currently offline)
---------------------------------
Rene Veerman <rene7705 at gmail.com> 	Tue, Apr 13, 2010 at 6:54 AM
To: Astrid Vellinga <Astrid.Vellinga at mentrum.nl>
Cc: Noortje van der Vlist <noortje.vander.vlist at mentrum.nl>
oh, ik had justitie gebeld en een brief gestuurd over die "lichte
mishandeling" records, en daar heb ik nooit antwoord op gehad.. Dat is
al zeker een maand of 2 geleden dat ik die brief op de bus gedaan
had...

Dus je justitie werkt _wel_.. Als je begrijpt wat ik bedoel :)

Bedankt voor de dingen die jullie _wel_ hebben kunnen doen voor me. Ik
ben ook niet vergeten dat jullie me de paranormale adviseur in Utrecht
voor me hadden opgezocht..

Nogmaals; het is niet dat ik _jullie_ niet vertrouw, het is de
psychiaterie.nl die ik niet vertrouw. K?

Vriendelijke Groetjes,
 Rene.