Ubuntu 7.04 auf Asus M2A-VM

Jan Michelsburg technowizard at gmx.de
Fre Jun 29 14:08:28 BST 2007

Hallo Thomas!

Hast du mal die Installation mit der Boot-Option acpi=off und im Bios
ausgeschaltetem HPET versucht?

Ich habe folgenen Link dazu gefunden:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=2761200

Zitat."i can confirm this as well , my mobo is asus m2a-vm [not hdmi]
and by disabling the HPET option from the bios I can boot with the
default kernel parameters.

other than that I need to at least append acpi=off in order to boot ."

Gruß Jan