[U-co] Aplicacion para hacer mantenimiento al sistema operativo

Miguel Humberto Valdiri Badillo catastro1 en tutopia.com
Mar Mayo 24 18:18:35 UTC 2011

El 24 de mayo de 2011 11:56, ALEJANDRO ROMERO <alejo8591 en gmail.com>escribió:

> me
> >

> recomiendo el ubuntu Tweak es muy estable, y ademas ayuda a limpiar lo
> header del kernel
>

> --
> ALEJANDRO ROMERO TRIANA
> Linux User #511565
> Ubuntu user # 33023

Hola: ya intentó con Magic Parted CD? trae herramientas de verificación.
Puede consultarlas en http://partedmagic.com/doku.php?id=start

"*Features*

   - Format internal and external hard drives.
   - Move, copy, create, delete, expand & shrink hard drive partitions.
   - Clone your hard drive, to create a full backup.
   - *Test hard drives for impending failure.*
   - *Test memory for bad sectors.*
   - *Benchmark your computer for a performace rating.*
   - Securely erase your entire hard drive, wiping it clean from all data.
   - Gives access to non-booting systems allowing you to rescue important
   data.
   - *Runs from the CD, no install required.*"

Suerte.
--
*Res publica non dominetur*
(lo que es pùblico no tiene dueño)