[U-co] problema con codeblocks

Fabian Rodriguez magicfab en ubuntu.com
Vie Dic 14 12:18:53 UTC 2007

Hay paquetes Ubuntu[1]:

"Since revision 4281 and after, the nightly builds are made differently.
Codeblocks is now packaged into separate Debian packages and the
packages are archived together in a tar.gz file.

1. Download the tar.gz file to your computer and extract the files to an
empty directory, such as one called temp for example.

tar xvf CB_date-of-build_revision-number_Ubuntu6.10+7.04_wx2.8.4.tar.gz"

Una vez instalados,
dpkg -l <paquete> | grep bin

Y verás las lista de archivos ejecutables, aunque ni idea qué sea
codeblocks... mira también la documentación -> http://wiki.codeblocks.org

[1]
http://wiki.codeblocks.org/index.php?title=Installing_Code::Blocks_nightly_build_on_Ubuntu