[Ubuntu-cat] Necessitat de la partició d'intercanvi (swap)

Joan Inglada Roig joan.inglada a gmail.com
dll mar 22 13:17:35 UTC 2021

Missatge de Walter Garcia-Fontes <walter.garcia a upf.edu> del dia dg., 21 de
març 2021 a les 9:21:

> [...]
>
> Per passar a fer servir fitxer en comptes de partició d'intercanvi,
> primer s'ha deshabilitar l'intercanvi:
>
> sudo swapoff -a
>
> Ara has de decidir on tenir el fitxer d'intercanvi. Crec recordar que
> a la partició /dev/sda7 tens muntat un volum que es diu "/dades" i que
> té molt d'espai. Per tant convindria posar aquí el fitxer
> d'intercanvi, i no a les particions més petites on tens el sistema,
> perquè si ja tenies problemes d'espai, si ho poses a la partició del
> sistema encara tindràs més problemes d'espai. Per tant l'ordre seria:

joan a joan-Aspire-E1-572:~$ sudo swapoff -a
[sudo] contrasenya per a joan:
joan a joan-Aspire-E1-572:~$ sudo fallocate -l 3G /dades/swapfile
fallocate: /dades/swapfile no es pot obrir: El fitxer o directori no
existeix
joan a joan-Aspire-E1-572:~$ cd /home
joan a joan-Aspire-E1-572:/home$ dir
dades  joan
joan a joan-Aspire-E1-572:/home$ sudo fallocate -l 3G /dades/swapfile
fallocate: /dades/swapfile no es pot obrir: El fitxer o directori no
existeix
joan a joan-Aspire-E1-572:/home$

A l'enllaç diu: If fallocate fails or it not available, you can use dd:

sudo dd if=/dev/zero of=/mnt/1GiB.swap bs=1024 count=1048576

llavors poso això:

sudo dd if=/dev/zero of=/dades/swapfile bs=3072 count=3145728?