[Ubuntu-cat] Instal·lar ubuntu en partició

Guillem Abril guillem.abril a protonmail.com
dim gen 19 20:25:52 UTC 2021

Oleguer,

Pel que dius, imagino que el gestor d'arrencada grub està malmès. Sé, que hi ha l'opció d'editar-lo per poder esmenar l'errada i fer que arrenqui allà on es troba el SO. Respecte a això últim, no tinc coneixements i no et puc ajudar. Suposo que altres companys del fòrum et podran orientar respecte al significat d'aquest 'Error 15' i les possibilitats d'esmena del grub.

Com dèiem, una possibilitat és indicar que faci la instal·lació en la partició sda2 de 63 GB perquè reinstal·li, novament, la versió 14.04 i després torni a escriure una taula de particions i el gestor grub de nou.

En principi, la partició sda6 de /home on tens totes les dades quedarà intacte i podràs accedir-hi a posteriori. En el procés d'instal·lació, i quan creïs l'usuari coincident amb l'anterior, ha d'haver la possibilitat de recuperar-lo. En aquest cas, imagino, prèviament caldrà muntar en el dispositiu sda6 el punt de muntatge /home sense l'opció de formatació. Torno a parlar en condicional perquè aquesta possibilitat mai l'he provada.

Si et serveix la meva opinió, i atès que la versió d'Ubuntu que tens és tan antiga, jo faria una còpia de seguretat de les dades que siguin importants de tot el disc de 500 GB i instal·laria des de zero una versió més actual d'Ubuntu. Els programes o aplicacions que potser ja no hi són a les versions més actuals de la distribució sempre les podràs instal·lar després.

Salut,

Guillem Abril

Sent with ProtonMail Secure Email.