[Ubuntu-cat] Instal·lar ubuntu en partició

Guillem Abril guillem.abril a protonmail.com
dij gen 14 20:53:29 UTC 2021

Bones,

Suposo que pretens reinstal·lar Ubuntu perquè, en encendre l'ordinador, no s'inicia el gestor d'arrencada Grub que et deixa escollir entre els SO que hi ha al disc dur.

Crec que, si com comentes, tens més d'un disc dur a l'ordinador, hauràs d'estar segur que arrenqui el disc que tingui Grub. Per això hauries d'accedir a la BIOS i configurar l'ordre d'arrencada dels discs que tinguis connectats.

En principi únicament escriu (i esborra, prèviament, en formatar) sobre la partició o dispositiu seleccionat. La resta de les particions no les hauria d'escriure. Això sí, en el disc seleccionat crearà una nova taula de particions.

No obstant, si vols reinstal·lar Ubuntu, amb l'instal·lador tens l'opció de tornar-ho a fer en la partició on el tenies: o bé és /dev/sda2 (de 62915 MB) o /dev/sda6 (de 351211 MB). Potser en /dev/sda2 és on estava instal·lat Ubuntu (són 62 GB, espai suficient per fer-ho sobradament). Desconec si /dev/sda6 es correspon al punt de muntatge /home (que és l'espai reservat als usuaris i una configuració de particions clàssica on es destina la major part de l'espai d'un disc).

Per tant, hauràs de seleccionar-ne una d'elles i especificar un punt de muntatge (en el desplegable, seleccionar l'arrel /) , indicar el tipus de fitxer (com ara ext4) i ja quedarà seleccionada per a formatar. Totes les dades que hi hagin a la partició seleccionada es perdran. La mida no canviarà atès que no es redimensiona cap de les particions, tot i que ho podríem fer. No caldria crear cap altra partició per a la memòria d'intercanvi swap atès que ja la tens creada (/dev/sda3).

Ara únicament haurem de clicar en el botó 'instal·la ara' i escriurà solament en la partició indicada. A més, instal·larà el gestor d'arrencada Grub que, si l'ordinador s'inicia amb el disc dur que tens seleccionat, et permetrà escollir entre l'Ubuntu o el SO Windows de la /dev/sda1.

Una altra opció, si no vols conservar les dades de les particions que tens de Linux, fóra suprimir les dos particions que comentava per deixar espai lliure al disc. Seleccionar tot l'espai nou alliberat i, simplificant, crear un punt de muntatge / de tipus ext4. En el procés d'instal·lació es crearan els directoris /boot i /home, a més de tota la resta, en la mateixa partició.

Valora si la informació que tens és important per fer-ne, abans de res, còpies de seguretat. En els processos d'instal·lació sempre correm el risc d'esborrat i pèrdua de dades.

Espero que altres companys d'aquest fòrum amb molts més coneixements que jo també et puguin ajudar.

Salut,

Guillem Abril

Sent with [ProtonMail](https://protonmail.com) Secure Email.