[Ubuntu-cat] Recuperar fitxers home encriptat

Pedro pederindi a gmail.com
dim ago 6 18:14:54 UTC 2019

Lo que et passa és que ets, si em permets, un conillet d'índies en
mans de ubuntu

estàs utilitzant una versió de Ubuntu que té un suport miserable de
pocs mesos, i que és un dels motius pels quals vaig fotre el camp de
ubuntu i em vaig passar a debian

https://en.wikipedia.org/wiki/Ubuntu_version_history#Version_timeline

ubuntu és bastant inestable, especialment en aquest tipus de versions

entenc que lo que t'ha passat és que has actualitzat o ha
"automàticament actualitzat" (fa temps que no empro ni recomano ubuntu
així que no sé) i quan has reiniciat ha carregat el nou kernel...?

Recapitulem: t'ha fallat un sistema que és inestable, amb intenció de
ser inestable.

Jo et recomanaria com a opció general comprar un portàtil de segona mà
i posar-hi debian estable amb xifrat de disc LUKS (contra l'espionatge
global!). I contra el haver de "tocar fusta", o somiar amb tenir sort:
millor posar estratègies de còpies de seguretat.

Una opció més conservadora seria mantenir-se en Ubuntu, però agafar
una LTS (Long Term Suport)

Vejam que tens a:

    ls -lah /mnt/home/

em sembla que apareixerà una carpeta que serà .Private

i també a:

    ls -lah /mnt/boot