[Ubuntu-cat] Arrencada falla Slimbook Katana Linux Mint - initramfs

Pedro pederindi a gmail.com
dis ago 3 17:44:57 UTC 2019

fsck només mira errors de sector del disc físic, no afecta en res

no has explicat gaire bé com has arribat a aquesta situació. és una
ubuntu recentment instal·lada? (perquè si és el cas llavors et
recomanaria tornar a instal·lar-la).

per posar Live en un usb:

https://cdimage.debian.org/debian-cd/current-live/amd64/iso-hybrid/

descarregar la mate

sudo dmesg | tail
[el últim /dev/sdX que es veu és l'USB, comprova sino també amb l'eina
`sudo gparted`]

si la següent comanda la fas malament la liaràs, així que pren cura
que no estàs escribint al disc que no toca:
si només tens un disc, probablement el usb és /dev/sdb, i si tens dos
/dev/sdc; però el teu sistema i la comanda dmesg i/o gparted ho sabrà
millor que jo

sudo cp debian-live-10.0.0-amd64-mate.iso /dev/sdX
sync

extreu usb

i quan estigues al LIVE segueix instruccions opció A o B per recuperar
el grub i entenc que recuperar el procés d'arrencada

***** repair grub rescue
****** way one, install grub
install grub to use
: sudo apt-get install grub-pc
mount disk in your system (/mnt is directory available for this things)
: sudo mount /dev/sda1 /mnt
install grub to the disk
: sudo grub-install --root-directory=/mnt /dev/sda

src http://askubuntu.com/questions/207663/cannot-update-grub-with-paramters-on-live-usb/333011#333011
src https://www.gnu.org/software/grub/manual/html_node/Installing-GRUB-using-grub_002dinstall.html
extra src https://help.ubuntu.com/community/Grub2/Installing
extra src https://wiki.debian.org/Grub
****** way two, update grub (enter inside your system)
this way is useful if you want to update packages, install, etc.
install grub
: sudo apt-get install grub-pc
mount your device to this directory
: sudo mount /dev/sda1 /mnt