[Ubuntu-cat] opinio canvi de disc

Albert Farreras albert a albertfa.net
dll feb 6 13:48:03 UTC 2017

El 03/02/2017 a les 9:07, Figo ha escrit:
> Hola Albert,
>
> El dia 3 de febrer de 2017 a les 8:48, Albert Farreras
> <albert a albertfa.net <mailto:albert a albertfa.net>> ha escrit:
>

>     El cas és que m'han sorgit dos dubtes, que amb la documentació
>     (man) no acabo de resoldre.
>
>     el primer és que de la sentència d'en Figo em diu que "el
>     senyalador d'estat no és vàlid: "progress" No hauria de ser
>     status=GB segons el man?
>
> Lo de progress és molt recent, a partir de coreutils 8.24. Si engegues
> amb una live actual ho hauries de tenir. De totes maneres això només
> [...]
Hola de nou !

Segueixo relatant la meva experiència. :-)
La copia amb dd va funcionar.... 14 hores després d'iniciar-se !!!! però
al final va treure un resum del que havia fet :-)
Al gparted veia les noves particions al disc nou on abans no hi havia res.

El problema va venir al redimensionar les particions, crec. El cas és
que al disc hi havia, després de clonar, una partició amb l'arrel tota
plena, que per això canvio el disc X-) , a continuació la de swap i
després tot un espai de 700 Gb sense particionar.

No podia ampliar l' arrel perquè tenia al mig la de swap. Així que vaig
ampliar la de swap i després aprimar-la, deixant-la com estava i fent
espai per l'arrel, que vaig també ampliar... resultat: el disc no
arrenca :-(

Al veure que no arrencava vaig intentar recuperar el grub, no fos cas
que el problema estigués en que l' MBR no s'hagués copiat o que-se-jo..
per fer alguna cosa :-) pero nanai.

Avui si la canalla em deixa tornaré a provar alguna cosa mes. Primer de
tot, tornar a clonar el disc i veure si sense tocar res arrenca, hauria
de fer-ho penso... si ho fa, a veure per on segueixo, probablement
aprofitant l'espai que quedarà buit amb amb una nova partició i
desplaçar la home allà... crec que això em donarà prou espai per tenir
l'arrel tranquil·la en la partició principal... :-) i amb el que en
tregui de moure la home el sistema ja en tindrà prou per anar fent...
espero !!

Apa, seguiré informant ! Si algú te algun suggeriment serà ben rebut !!!
Paral·lelament estic preparant un llapis amb l' iso de l'ubuntu server
per si al final he de reinstal·lar de nou en nou.... :-(

Salutacions !

--
Albert