[Ubuntu-cat] opinio canvi de disc

Figo figo a arreplegats.cat
div feb 3 08:07:16 UTC 2017

Hola Albert,

El dia 3 de febrer de 2017 a les 8:48, Albert Farreras <albert a albertfa.net>
ha escrit:

> El cas és que m'han sorgit dos dubtes, que amb la documentació (man) no
> acabo de resoldre.
>
> el primer és que de la sentència d'en Figo em diu que "el senyalador
> d'estat no és vàlid: "progress" No hauria de ser status=GB segons el man?

Lo de progress és molt recent, a partir de coreutils 8.24. Si engegues amb
una live actual ho hauries de tenir. De totes maneres això només és perquè
et mostri el progrés, si no ho poses tampoc passa res.

> Ho podria provar, però em fot por començar a clonar... :-)
>
> I segon, em comenteu que ho faci arrencant amb una live... es pot fer des
> del propi sistema? és a dir des del propi terminal del servidor? normalment
> m'hi connecto via ssh. Ara he posat el disc nou a un caixa externa i el
> tinc connectat a un port usb. El disc que s'ha fet vell és justament el del
> sistema :-(

No. Ho has de fer amb la partició sense muntar i com que és la de sistema,
la única opció és fer-ho des d'una live. Si ho fas amb la partició muntada
hi pot haver canvis a la partició mentres copies i acabaries amb una còpia
inconsistent.

Salut!