[Ubuntu-cat] Pantalla

Aniol Martí amarti a ubuntu.cat
dim ago 9 21:20:02 UTC 2016

|Abans de complicar-te comprova que a Drivers tinguis seleccionat el
driver propietari de Nvidia, si ja li tens i et dóna problemes hauràs de
seguir aquest procediment:

Primer de tot baixes el driver per la teva targeta de la web de Nvidia:
http://www.nvidia.es/Download/index.aspx?lang=es

Instal·la:
sudo apt-get install dkms fakeroot build-essential linux-headers-generic

Un cop baixat elimines el driver actual:
sudo apt-get remove nvidia* && sudo apt-get autoremove

Després desactiva el driver de nouveau:
sudo gedit /etc/modprobe.d/blacklist-nouveau.conf

Afegeix les línies:
     blacklist nouveau
     blacklist lbm-nouveau
     options nouveau modeset=0
     alias nouveau off
     alias lbm-nouveau off

Ara reïnicia la màquina i a la pantalla de login prem Ctrl+alt+F1 per
entrar en mode terminal.

Necessites aturar el display manager, per tant:
sudo lightdm stop
(Suposo que fas servir lightdm, però també podries tenir gdm o kdm).

Ara ja pots instal·lar el driver que has baixat al primer pas:
sudo chmod +x Nvidia...
sudo ./Nvidia...

Un cop instal·lat reïnicia la màquina de nou:
sudo reboot

Si tens algun problema executa:
sudo nvidia-xconfig|||

|En teoria així hauries de tenir-ho funcionant (alguns cops m'he trobat
amb un blank screen, si et passa ens ho mirem). |

Salut!

Aniol Martí