[Ubuntu-BR] Acessar pastas compartilhadas na rede (continuacao)

Victor Mendonça victorbrca em yahoo.ca
Terça Junho 2 20:59:26 UTC 2009

Esse parametro faz o cliente samba autenticar com o servidor usando um
hash antigo (lanman).

Funcionou depois de você ter adicionado ao seu smb.conf??

"client lanman auth (G)
This parameter determines whether or not smbclient(8) and other samba
client tools will attempt to authenticate itself to servers using the
weaker LANMAN password hash. If disabled, only server which support NT
password hashes (e.g. Windows NT/2000, Samba, etc... but not Windows
95/98) will be able to be connected from the Samba client.

The LANMAN encrypted response is easily broken, due to it's
case-insensitive nature, and the choice of algorithm. Clients without
Windows 95/98 servers are advised to disable this option."

*Victor Mendonça*/
http://wazem.org
/