[Ubuntu-BR] Instalando programas para um usuário específico

Domingo Maio 11 17:44:40 UTC 2008

Instala no home do usuário de desenvolvimento.
Dando um man dpkg no terminal, umas das opções é:

 --root=dir | --admindir=dir | --instdir=dir
              Change   default   directories.   admindir   defaults  to
              /var/lib/dpkg and contains many files that give  informa‐
              tion  about  status of installed or uninstalled packages,
              etc. instdir defaults to / and refers  to  the  directory
              where  packages  are to be installed. instdir is also the
              directory passed to chroot(2)  before  running  package's
              installation  scripts,  which  means that the scripts see
              instdir as a root directory.  Changing root changes inst‐
              dir to dir and admindir to dir/var/lib/dpkg.

O que você pode fazer é apt-get -d package

E depois dpkg --intdir="/home/usuario" package.deb

O pacote deve instalar em ~/usr/local ~/usr/lib etc.

André Cavalcante
Porto Alegre