[Ubuntu-BR] apt-get autoclean

Silvio Gissi silvio.listas em pizzaroot.com.br
Terça Outubro 23 11:48:47 UTC 2007

Estêvão,

O "autoclean" remove do cache em disco os arquivos que já não são mais
instaláveis, ou seja, tem uma versão mais nova ou o pacote não existe
mais. O "autoremove" remove os pacotes que foram instalados somente para
satisfazer uma dependência mas não é mais necessário.

Informação do "man apt-get":

autoclean
=========
Like clean, autoclean clears out the local repository of retrieved
package files. The difference is that it only removes package files that
can no longer be downloaded, and are largely useless. This allows a
cache to be maintained over a long period without it growing out of
control. The configuration option APT::Clean-Installed will prevent
installed packages from being erased if it is set to off.

autoremove
autoremove is used to remove packages that were automatically installed
to satisfy dependencies for some package and that are no more needed.

Espero que isso ajude.

Atenciosamente,

Silvio Gissi Fonseca