ubuntu-bg Ubuntu-bg Digest, Vol 4, Issue 2

Negoslav Sabev n_4 at mail.bg
Tue Jan 15 10:32:41 GMT 2008

Здравейте,

Най-после добри новини и от мен:)). Първо, явно нещо обърках доста здраво и
не можех да се логвам. Преинсталирах системата и о, чудо, вече си работят
всички команди с apt-get и няма нужда да допълвам хранилища. Мноооого съм
доволен, нищо, че не знам каква магия стана:). Вероятно в предишната
инсталация съм оплел нещо доста стабилно при пробите ми:)). Добре е, че все
още ползвам виртуална машина за експерименти с линукс:)).
Все още имам проблеми с админ настройките. Дани, благодаря ти за
изключително доброто обяснение как бих могъл да порменя нещата, но ще имам
нужда от малко допълнително инфо. Орка наистина млъкна в този диалог и това
доста ме затруднява. Би ли могъл да ми представиш обясненията по следния
начин: Ще посоча въпросните точки и каво точно ми трябва:

"3. След като ти отвори Login Window
конфигурационото меню птиваш на Security -
5тият етикет от менюто за
избиране(предпоследен)"

Мога ли да отида там с контрол+пг даун  и ако да, предполагам, че трябва да
го натисна 4 пъти за да стигна до въпросния етикет, или пък 2 пъти
контрол+пг ъп като алтернатива.

" и слагаш отметка
на Allow local system administrator login - 3тата отметка от
горе надолу"

Предполагам, че когато стигна до етикета, курсорът се намира на самия етикет
и с 3 пъти таб ще се намирам на въпросната отметка. Прав ли съм? До тук поне
така правя нещата, но после как да потвърдя промените за да затворя диалога.
Има ли бързи клавиши като алт+о за ок или алт+c за отказ. Ако има както в
уиндоус т.нар. активни бутони, може би бих могъл и с ентър да активирам
бутон? Проблемът е, че не мога сам да го проуча, защото нямам говор, а и
край мен няма подходящ помощник:)).

"4. Натискаш Control + Alt + Backspace и се логваш с
акаунт root и паролата която си сетнал.

Значи  трябва да се логна с username  root и съответната парола която съм
написал с командата sudo passwd root. Съжалявам, че задавам такива въпроси,
но предпочитам да съм напълно наясно, макар да има опасност да изглеждам
като идиот:)).

"просто направи нужните
промени и дезактивирай акаунта :)."

Т.е. да се логна в моя си акаунт?