[Ubuntu-be] kaarten

Noel Rogghe nero.ubuntu at gmail.com
Wed Jan 25 17:27:45 UTC 2012

On 23/01/12 10:33, Otto Rincker wrote:
> Geachte lezer,
>
> Ik hoor dat u een Ubentu kenner bent en ik zou graag van u enige
> informatie willen ontvangen. Ik heb een GPS van Garmin en ik wil kaarten
> op mijn Gps zetten. Dit moet gaan via BaseCamp of Mapsources. Op het
> ogenblik werk ik met Ubuntu en Garmin heeft in zijn pakket geen Ubuntu.
> Je kan deze beide programma’s alleen met Wine in Ubuntu plaatsen,. Dat
> is mij met Mapsource gelukt, maar BaseCamp weigert te installeren. Bij
> Mapsource heb ik geprobeert kaarten in te brengen. Het inbrengen lukt,
> [...]

Beste Otto,

ik werk voorlopig met MapSource 6.13.7 onder Wine, en de kaarten worden
wel degelijk volledig weergegeven. Basecamp heb ik nog niet geprobeerd,
dat zal iets voor de komende maand worden.

De overdracht van kaarten naar het GPS toestel heb ik ook nog niet
uitgetest onder Linux. Tot nog toe gebruik ik MapSource enkel om routes
uit te stippelen, en overdracht van routes lukt wel. Ook het uitlezen
van de gereden tracks is geen probleem.

Van welke regio ben je? Ik kan eventueel IRL een en ander verduidelijken.
--
Mvg, Noël aka Nero