[Ubuntu-be] Nieuw met Ubuntu

Egon Geerardyn egon.geerardyn at gmail.com
Tue Jan 11 00:54:02 UTC 2011

Beste Godfried Haltaf,

buiten de links die hier al gegeven zijn, zou ik je aandacht ook willen
richten op
http://ubuntuguide.org/wiki/Ubuntu:Maverick

Die is weliswaar in het Engels, maar niet ingewikkeld: gewoon no-nonsense
uitleg om de meest-voorkomende software te installeren, heel wat handige
weetjes en ook uitleg hoe je DVD's kan afspelen.
Toen ik begon met Ubuntu was dat mijn uitvalsbasis; het mag dan niet zo mooi
uitgegeven zijn als de nieuwe Ubuntu Manual maar zeker de moeite waard als
je snel een oplossing zoekt.

Ook zowat elke taalgemeenschap heeft een Ubuntu-forum, ik gok dat de Engelse
het meest actieve zal zijn.

Om op de hoogte te blijven van de nieuwe ontwikkelingen in Ubuntu-land, kan
ik trouwens ook de blog
http://www.omgubuntu.co.uk/ warm aanbevelen (ook Engels).

Misschien meer iets voor als je je thuis voelt in Ubuntu, maar daar zijn de
meeste leuke nieuwigheden te vinden.

mvg

Egon