[Ubuntu-be] Nieuw met Ubuntu

Ward De Ridder ward.ubuntu at gmail.com
Mon Jan 10 23:18:40 UTC 2011

Ik ben zo ooit eens aan een site begonnen, er staat wel wat info op dat je
op weg zou kunnen helpen:
Lees zeker deze pagina eens na: http://leerubuntu.org/na_installatie.html
Hier wordt ook getoond hoe je bepaalde programma's kan installeren.
Het is belangrijk om te onthouden dat je voor ubuntu eigenlijk niet op zoek
moet gaan naar programma's op het internet, maar dat je ze allemaal vind in
de pakketbronnen. De gemakkelijkste manier om een programma te installeren
is via toepassingen naar ubuntu softwarecentrum te gaan.
Ga zeker ook eens naar Systeem --> beheer --> stuurprogramma's, het zou goed
kunnen dat daar al een struuprogramma voor je geluid klaar staat. Zo niet
zou het gemakkelijk zijn als je je type moederbord / geluidskaart / laptop
even vermeld, dan zal er waarschijnlijk wel iemand raad mee weten.
Hier is ook heel veel info te vinden over ubuntu:
http://sites.google.com/site/computertip/ , daar is onderandere ook een deel
over het geluid aan de praat krijgen. Zelfs de meest ervaren (ubuntu)
linuxgebruikers die hier rondlopen durven wel eens terug te vallen op die
site

En voor de rest, als er nog vragen zijn stel ze gerust, alleen is dit
eigenlijk niet de juiste plaats voor zulke vragen.
De mailinglist ubuntu-be is voor afspraken rond promotie van ubuntu, standen
op computerbeurzen, ...
Verder wordt hier over het algemeen engels gesproken (we zijn een drietalig
land, engels is voor de meeste belgen verstaanbaar)
Voor support gebruiken wij de ubuntu-nl mailinglist, het ubuntu-nl forum en
het ubuntu-nl chatkanaal:
http://forum.ubuntu-nl.org/
irc://irc.ubuntu.com/ubuntu-nl
Er is veel meer activiteit op het forum en de chat dan op de mailinglist.

Ik hoop dat je snel je weg vind, en als je nog vragen hebt dan hoor ik het
wel via een van bovengenoemde kanalen.

Succes ermee!

Ward
leerubuntu.org

Op 8 januari 2011 14:06 schreef Godfried Haltaf
<godfried.haltaf op gmail.com>het volgende