[Ubuntu-be] my message to FEDICT.be: offre tousenligne.be / aanbod iedereenonline.be

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Wed Jan 6 16:27:22 GMT 2010

Op donderdag 24-12-2009 om 13:47 uur [tijdzone +0100], schreef Stijn Van
Campenhout:
> Vinden jullie nu niet dat jullie een beetje aan het overdrijven zijn?
>
> 90% van de mensen in BelgIë heeft geen besef van het bestaan van
> Linux, laat staan dat ze het woord ?Linux? kennen.

> Ik denk dat het voor iedereen goed is dat men windows bij deze PC?s
> geven. Tenslotte is dit grotendeels voor beginnende computergebruikers
> die met ?the Internet aye?? willen beginnen.

> Mochten ze nu Linux kunnen kiezen, niemand gaat dit ooit nemen.
> Omdat ?Windows? inderdaad bekend klinkt in de oren?

Wel, Carrefour (toch niet meteen een winkel dat zich op niche-markten
richt) is niet akkoord met je, en verkoopt in verschillende landen,
inclusief België & Frankrijk, twee modellen van de Hercules eCafé
netbooks met linux er op.

> Mochten ze toch voor Linux kiezen, later worden ze toch geconfronteerd
> met de limitaties van Linux. En geef toe, der zijn een aantal zéér
> irritante limitaties aan bv. OpenOffice.

Elke software heeft limitaties (en of die irritant zijn hangt
voornamelijk af van wat je gewoon bent of wat je wil doen).

(Die Hercules eCafe komt overigens niet met OOo maar met AbiWord, dacht
ik, en dat is nog meer "gelimiteerd"...)

--
Jan Claeys