[Ubuntu-be] laptops zonder windows licentie

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Sun Oct 4 23:39:00 BST 2009

Op zondag 04-10-2009 om 18:11 uur [tijdzone +0200], schreef Kristoff
Bonne:
> Mijn pa heeft gevraagd dat ik eens uitkijk voor een nieuw computer
> voor hem, een laptop. Ik zou -gezien wat hij wil doen met het ding- er
> ubuntu willen opgooien.

> Hoe zit het nu met het kunnen kopen van een laptop zonder
> windows-licentie in Belgie? Is dat nu al mogelijk?
> Of moet je daarvoor naar een kleine particuliere winkel ergens of zo?

Zoek een leverancier/groothandel die "eigen merk" of merkloze laptops
maakt op basis van barebones van MSI, Clevo, Asus, etc.

Ik heb hier bijvoorbeeld een laptop zonder Windows-licentie die (via een
ander bedrijf) van http://www.pointersystems.be/ komt (zij zijn een
groothandel, en leveren dus enkel aan andere bedrijven, niet aan
particulieren).

Microsoft mag volgens mij trouwens geen wurgcontracten zoals waar Stijn
naar verwijst meer afdwingen, dus kan zijn baas misschien beter eens een
mailtje naar Neelie Kroes sturen als ze dat nog steeds doen...?  ;-)

--
Jan Claeys