[Ubuntu-be] Ubuntu-be - nieuwe flyers en posters

Steven De Baets steven.debaets at telenet.be
Mon Jun 15 00:39:13 BST 2009

Hi everybody!

Jean asked me to comment on the proposed text for the flyers and here
it is:
Please note that this is only my opinion about the text, so feel free
to comment.

   1. About the headline "Simpel, Veilig, en Gratis": the second comma
      should not be there and I would change "Simpel" to "Eenvoudig",
      because "simpel" refers too much to the meaning "dom" or "stom"
      in my opinion... So I would say: "Eenvoudig, Veilig en gratis.".
   2. About the use of the word "Windows": The word "Windows" is a
      trademark owned by the Microsoft Corporation, so if used, we
      should add this to the little line that says that Ubuntu is a
      trademark from Canonical. In my opinion we should not use it at
      all and use "licentie", "gebruikerslicentie" instead, or even
      just the word "update", because that includes the Mac-users as
      well. After all you have to pay for Mac OSX as well.
   3. In "Wie kan Ubuntu gebruiken" I would change "kantoorsuite" by
      "kantoorpakket" to make it sound better and more dutch.
   4. Again in the piece "Hoe makkelijk is Ubuntu?", the word "Simpel"
      is used. I don't like to see that word in adverts.
   5. In the same piece I would change "optie" by "mogelijkheid"
   6. I would change "Hoe makkelijk is Ubuntu" by "Is Ubuntu
      eenvoudig" or "Is Ubuntu makkelijk te gebruiken?", because "hoe
      makkelijk is..." refers to comfort and makes me think I'm buying
      a new seat ;)
   7. In the final part ("Waar kan ik Ubuntu verkrijgen"), the word
      "bestellen" makes me think I still have to pay for something, so
      I won't take a look because I have to "order" something...

This is only my humble opinion about the proposed texts, and I'm
looking forward to any comments...

Regards to all readers,
Steven.

> Corrected with Matthew's remark,

> Thanks Matthew !

> Hi to all,

> Here an improved text for the flyers new_2. 3 and 4.

> Feel free to comment !

> --

> Jean

> /Ubuntu Belgium Events Team/

> **

> *Simpel, Veilig, en Gratis!*

> *Genoeg van virusproblemen of van altijd te moeten betalen voor
een

> nieuwe Windows? Je kijkt uit naar iets beter voor je PC? Ubuntu
kan een

> oplossing zijn!*

> *Wat is Ubuntu?*

> Ubuntu is een gratis besturingssysteem met miljoenen gebruikers
over

> heel de wereld. Het is snel uitgegroeid tot een krachtig en
gemakkelijk

> te gebruiken systeem.

> *Wie kan Ubuntu gebruiken?*

> Iedereen met een basis computerkennis. De Ubuntu-cd bevat
standaard

> Firefox als browser, de OpenOffice.org kantoorsuite en
programma's om

> multimedia af te spelen. Duizenden andere gratis programma's
zijn ter

> beschikking en snel te installeren.

> *Hoe makkelijk is Ubuntu?*

> Ubuntu maakt je dagelijkse taken gemakkelijker dankzij zijn
simpele en

> intuïtieve gebruikersinterface. Vóór je Ubuntu installeert heb
je zelfs

> nog de optie om Ubuntu uit te testen  rechtstreeks vanaf de CD!

> *Waar kan ik Ubuntu verkrijgen?*

> Je vindt meer informatie over het downloaden of bestellen op

> www.ubuntu-be.org <ttp://www.ubuntu-be.org%22>

> Niet op de openbare weg gooien

> Ubuntu and the Ubuntu
Circle of Friends
 Logo are Registered
Trademarks

jean7491 schreef:
> Steven,

> In Ubuntu-be zijn we nu bezig met voorstellen van nieuwe flyers
en

> poster: die zijn te gebruiken in computer beurzen en andere

> activiteiten.

> Graag had ik (we) je advies over onze projecten.

> Die zal je kunnen vinden in de berichten die ik post in de
Ubuntu-be