[Ubuntu-be] New flyers for Ubuntu-be - your comments ?

Ward De Ridder ward.ubuntu at gmail.com
Sun Jun 14 21:33:54 BST 2009

Matthew Deboysere schreef:
> *Wat is Ubuntu?*
>
> Ubuntu is een gratis besturingssysteem door miljoenen gebruikt over de
> wereld. Het is snel uitgegroeid tot een krachtig en gemakkelijk te
> gebruiken OS.

*Ik ben zeker geen taalexpert of zo, maar in mijn ogen (oren) klikt
*Ubuntu is een gratis besturingssysteem *met milioenen gebruikers* over
*heel *de wereld. Het is snel uitgegroeid tot een krachtig en
gemakkelijk te gebruiken OS.

Verder kan het misschien geen kwaad om het woord OS te vervangen door
besturingssysteem ofwel voluit operating system, de doorsnee huis tuin
en keukengebruiker heeft er geen idee van wat os betekend.
Besturingssysteem misschien ook niet, maar dat klinkt toch al
vertrouwder dan een of andere vage (in hun ogen) afkorting.

Ward