[Ubuntu-be] patenten (was: Mijzelf voorstellen - Welkom)

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Sat Jun 13 01:22:42 BST 2009

Op dinsdag 09-06-2009 om 09:27 uur [tijdzone +0200], schreef .:
liezie :. :

> Ik in elk geval niet. Wat wil dat dan zeggen?

In de octrooienwet, Hfdstk II, afdeling 1 staat:

          Art. 3. § 1. In de zin van artikel 2 worden in het bijzonder
        niet als uitvindingen beschouwd :
          1) ontdekkingen alsmede natuurwetenschappelijke theorieën en
        wiskundige methoden;
          2) esthetische vormgevingen;
          3) stelsels, regels en methoden voor het verrichten van
        geestelijke arbeid, voor het spelen of voor de bedrijfsvoering,
        alsmede computerprogramma's;
          4) presentatie van gegevens.

Zie verder ook:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Octrooi_op_software

En om de Belgische wetgeving te doorzoeken:
http://www.ejustice.just.fgov.be/wet/wet.htm

--
Jan Claeys