[Ubuntu-be] patenten (was: Mijzelf voorstellen - Welkom)

Jan Claeys ubuntu at janc.be
Sat Jun 13 01:04:33 BST 2009

Op dinsdag 09-06-2009 om 11:23 uur [tijdzone +0200], schreef Serge van
Ginderachter:

> Over dat geven van een gratis licentie is toch wel discussie:

Dat geloof ik best, maar op die dingen heb je dan *misschien* toch een
gratis licentie, op die andere dingen helemaal niet...  ;-)

> Nee, maar wel in Amerika. Gaan we een aparte Europese versie van Ubuntu maken :)

Natuurlijk niet, maar als we alle dingen waar MS patenten op heeft uit
Ubuntu gooien is er geen Ubuntu meer over.  Net zoals er geen Windows
meer over zou zijn als MS alle dingen er uit gooide waar anderen
patenten op hebben.

Het hele patent-systeem op software is gewoon compleet absurd, en dient
dringend wereldwijd verboden te worden.

--
Jan Claeys