[Ubuntu-be] my message to FEDICT.be: offre tousenligne.be / aanbod iedereenonline.be

Jan Bongaerts jbongaerts at gmail.com
Thu Dec 24 14:19:46 GMT 2009

Hoe meer mails hoe beter.
FYI, dit is de post die ik erop gezet heb.
"Still awaiting moderation."

Het start2surf at home project is een fantastisch idee. Daar kan veel van
gemaakt worden.
Alleen is het spijtig dat er weer Closed Source software aan de mensen
aangesmeerd wordt, wanneer er veel betere Open Source alternatieven zijn.
Als men de minder begoede mensen wil aanzetten om ‘IT-actief’ te worden, is
het niet zo verstandig dit projekt te koppelen aan een stuurprogramma waar
men hoofdzakelijk dure software voor moet kopen.
Dat is een beetje zoals het weggeven van een mooie wagen, waarvan het
onderhoud en de running cost onbetaalbaar zijn voor de doelgroep.

Ik denk dat dit projekt veel meer succes zal hebben als men deze computers
levert met een Gratis, Open Source stuurprogramma, waarvoor de software ook
volkomen gratis is.

Ubuntu komt bijvoorbeeld met tal van programma’s, en het installeren van
extra software is makkelijk en gratis, en dit gebeurt dan bovendien via het
internet.
Dat was toch de bedoeling, dat de mensen het internet zouden ontdekken,
nietwaar?

2009/12/24 Y P <yellow.penguin at edpnet.be>

> hebt.
>
> Ik hoef zelfs niet met Windows te werken: de pers zorgt er zelf voor dat er
> berichten verschijnen van " zwarte schermen die opduiken "
> en daarna de flauwe excuus van Microsoft in diezelfde pers dat het om
> "controle van authenticiteit gaat", doe me lachen!!! "als je me niet geloof
> maak ik je iets anders wijs :-)"

> een
>
> Akkoord dat het niet meer zoals in de tijd van Win9x is, maar hoe dan ook
> de kans blijft altijd groter dan 0 met een Windows-systeem, dat je vroeg of
> [...]

Microsoft programs are like Englishmen. They only speak Microsoft.