[Ubuntu-be] my message to FEDICT.be: offre tousenligne.be / aanbod iedereenonline.be

Y P yellow.penguin at edpnet.be
Thu Dec 24 13:50:02 GMT 2009

Ik vind dat je niet gelijk hebt, om de enige reden dat een aanbod even goed
netbooks met Linux kan bevatten, en als je het aan de man brengt net als
Asus, Acer en Hercules ECAFE het doen, kan je de mensen overhalen zonder
frustraties, en dit laatste is belagnrijk uiteraard.

Ik vind ook niet dat iemand eerst met Windows MOET beginnen: wat is er mis
aan Linux of aan Ubntu: kan je soms niet surfen ? niet mee mailen ? niet mee
skypen of msnnen? geen cds of dvds mee branden ?

Je moet wel ergens beginnen, en 't is niet de taak van een overheid om de
verkoopstechniek van supermarkten te volgen, wel die van een
verantwoordelijke overheid dat met ons geld ook wel weet vrije software aan
te bieden, omdat het bestaat en omdat het een keuzemogelijkheid moet zijn
net als Mac of Win.

Hoe logisch is dit dat een merk zoals Dell er wel in gelooft, en een
overheid die met ons geld moet omgaan, niets doet om mensen te informeren en
een multiple-choice aanbod te bieden ?
Als onze mails daarin kunnen hlepn dat het debat bij hen bij de overheid
ergens op hun agenda staat, dan is dat toch positief en kan er vooruitgang
geboekt worden.
Als we in ons hoek zwijgen dan moeten we toch niet verschieten dat we binnen
vijf jaar nog dezelfde discussie ontketenen bij de zoveelste campagne van
onze overheid!

Y P $