[Ubuntu-be] Nieuwe Adobe CS4 Producten + Panda 2009

Jurgen Gaeremyn jurgen.gaeremyn at pandora.be
Sat Nov 15 13:27:25 GMT 2008

Geachte,

als fervent gebruiker van Open Source software (Ubuntu, Inkscape, PHP,
Apache, Joomla, Openoffice.org, Scribus, enz...) voel ik me persoonlijk
beledigd door uw kleinerende uitlating over AVG in 't bijzonder en de
nogal stompzinnige veralgemening op basis van dit ene geval.

   1. Onderzoeken in diverse tijdschriften en door verschillende
      experten wijzen uit dat geen enkele virusscanner erin slaagt om
      alle virussen die momenteel "in the wild" zijn op te sporen. Door
      deze ene scanner te viseren, verspreidt u desinformatie -
      suggererend dat commerciële software wél alle virussen zal
      opsporen. Kunt u me garanderen dat Panda Antivirus alle bestaande
      Windows-virussen zal onderscheppen en een geïnfecteerde PC opnieuw
      virusvrij zal kunnen maken?
   2. De gebreken van één toepassing zomaar veralgemenen lijkt mij een
      stomme zet. Ik neem aan dat uw mailserver onder linux draait?
      (zoja, case closed)
   3. U vergeet lekker pragmatisch te vermelden in uw e-mail reclame wat
      de beperkingen op deze software zijn. Als ik het goed voorheb, is
      het gebruik van deze software enkel toegestaan voor academisch
      gebruik. Wie deze programma's koopt als student, mag ze dus niet
      professioneel gebruiken.

Deze e-mail werd ook doorgespeeld naar AVG customer service en Ubuntu
Belgium.

Vriendelijke groet,
Jurgen Gaeremyn.